
XtroVision levert diensten die organisaties helpen hun commerciele slagkracht te verbeteren. Belangrijk daarbij is allereerst het maken van heldere keuzes voor markten, klanten en proposities met aansluitend een proactieve aanpak om gestelde ambities daadwerkelijk te realiseren. De dienstverlening is te verdelen in een aantal deelgebieden die bepalend zijn voor de effectiviteit van een commerciële organisatie:
- Commerciële strategie. Wat is onze commerciële ambitie, hoe willen wij in de markt acteren en hoe richten wij onze organisatie en besturing daarop effectief in?
- Proposition development. Hoe vertalen we producten en diensten naar waarde-proposities voor specifieke markten en klanten?
- Prospect development. Hoe worden key markten en prospects geselecteerd en in business geconverteerd?
- Key account development. Wat zijn onze belangrijkste klanten en hoe kunnen we die verder ontwikkelen?
XtroVision heeft twee pragmatische scans ontwikkeld waarmee u uw commerciele slagkracht in kaart kunt brengen en inzicht krijgt in waar de meeste verbeter-potentie aanwezig is:
- de Customer Success Scan, deze geeft u inzicht in de mate van externe gerichtheid van uw organisatie. Hoe centraal staat de klant nu werkelijk binnen uw organisatie? Hoe goed bent u in staat om aangesloten te blijven op de belangrijkste ontwikkelingen in de markt en hoe weet u klanten gedurende de lifecycle te binden en verder te ontwikkelen?
- de Commercial Excellence Scan, deze geeft op een aantal deelgebieden meer specifiek inzicht in de kwaliteit van uw commercie.